O MUJI

Firma Muji została założona w roku 1980. U podstaw jej założenia tkwiła gruntowna racjonalizacja procesu produkcji, zmierzająca do tworzenia prostych, tanich i dobrych jakościowo produktów. Zwróciliśmy uwagę na następujące trzy aspekty: dobór materiałów, proces kontroli i uproszczenie opakowania. Na przykład: jeśli pominiemy proces wybielania miazgi papierowej, uzyskany z niej papier będzie miał jasnobeżowy kolor. Firma Muji stosuje ten papier w produkowanych przez siebie opakowaniach i etykietach. W rezultacie, powstające materiały cechują się niepowtarzaną czystością i świeżością.


W zauważalnym przeciwieństwie do nadmiernie upiększanych produktów, którymi zalany jest rynek, towary firmy Muji zdobyły wielkie uznanie i wstrząsnęły nie tylko Japonią, ale także całym światem.


Nasze przedmioty Muji są proste, o neutralnej kolorystyce, a jednocześnie wyrafinowane. Praktyczne, funkcjonalne, uniwersalne i odpowiednie na każdą okazję. Prostota Muji bierze się nie tylko z minimalizmu stylistycznego, lecz także z dobrowolnego zobowiązania do używania materiałów wielokrotnego użytku i efektywnych metod wytwarzania. Kolekcja Muji zawiera gamę przedmiotów potrzebnych w codziennym życiu świadomego konsumenta, który zna swoją wartość i pragnie żyć zgodnie z wyznawanymi przez siebie zasadami.


Celem firmy Muji jest odsunięcie lekkiego niezadowolenia i podniesienie poziomu wymowy wyrażenia „To mi wystarczy”, do znaczenia przepełnionego jasnością, precyzją i pewnością siebie.


Produkty Muji przychodzą na świat w wyniku skrajnie racjonalnego procesu produkcyjnego, cechuje je kompaktowość. Oznacza to, że są jak puste naczynia. Zastosowanie podejścia prostoty i pustego naczynia pozwala na uzyskanie cech najwyższej uniwersalności, trafiających w odczucia i myśli wszystkich ludzi. Zostaliśmy uznani za twórców produktów skierowanych na oszczędność zasobów, prostych, anonimowych i zorientowanych na naturę. Bez umieszczania nieproporcjonalnego nacisku na jakąkolwiek z tych ocen, firma Muji zamierza wcielać w życie je wszystkie.


Jak kompas, który wskazuje północ, nadal kierujemy naszą uwagę na prostotę i uniwersalność życia codziennego.


Nieprzerwanie od 1980 roku ulepszamy produkty, a także rozwijamy markę Muji tak, aby była dostępna ona dla każdego, kto ceni sobie podobne podejście do życia. Zgodnie z filozofią Kaizen towarzyszy nam wieczne doskonalenie się.

1980

Muji wprowadza na rynek 9 zaprojektowanych i wyprodukowanych produktów gospodarstwa domowego i 31 artykułów spożywczych pod własną marką.

1981

W ofercie Muji pojawiają się ubrania.

1982

22-biegowy rower Muji uzyskuje prestiżową nagrodę “Nikkei Fine Produk Award 1982”

1983

Muji otwiera pierwszy sklep w Aoyama, Tokio.

1984

Po raz pierwszy w kolekcji Muji pojawia się kolor ecru. Powiększa się sieć butików.

1986

Rozpoczyna się produkcja odzieży przeznaczonej za ocean.

1987

Wzrost importu powoduje rozwój produkcji, dystrybucji i logistyki na poziomie międzynarodowym.

1990

Właścicielem Muji staje się spółka Ryohin Keikaku, która rozbudowuje sieć sprzedaży.

1991

Muji otwiera pierwszy sklep za oceanem, w Londynie, w okolicy Carnaby Street.

1994

Rozszerzona zostaje oferta produktów gospodarstwa domowego poprzez wprowadzenie urządzeń elektrycznych.

1998

Powiększenie produktów eksportowanych do Europy o meble, kosmetyki i wyposażenie domu.

2000

Otwarcie sklepu internetowego Muji.

2001

Otwarcie sklepu flagowego w Yarakucho.

2002

Otwarcie filii Muji na Chatham Street w Irlandii.

2003

Muji po raz pierwszy bierze udział w targach w Mediolanie.

2005

Muji zdobywa 9 nagród iF - w tym pięc złotych.

2007

Otwarcie pierwszego sklepu w Soho w Nowym Jorku.

2009

Dwa produkty Muji zostają wyróżnione nagrodą iF, jeden z nich złotą.

2010

Muji świętuje 30 lat i otwarty zostaje pierwszy polski sklep marki.

2012

Muji otwiera swój pierwszy sklep w Malezji.

2013

Otwarcie filii Muji w Austarlii, Kuwejcie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

2015

Powstają dwa kolejne sklepy flagowe, w tym jeden na kultowej Fifth Avenu w Nowym Jorku.

2016

Muji wchodzi do Indii, Bahrainu i Arabi Saudyjskiej i otwiera tam swoje sklepy.

2017

Otwarcie flagowego sklepu w Singapurze. Wejście na rynek Katarski.

2018

Otwarcie hotelu Muji w Shenzhen i Pekinie.

2018

Otwarcie hotelu Muji w Shenzhen i Pekinie.