Firma Muji została założona w roku 1980. U podstaw jej założenia tkwiła gruntowna racjonalizacja procesu produkcji, zmierzająca do tworzenia prostych, tanich i dobrych jakościowo produktów. Zwróciliśmy uwagę na następujące trzy aspekty: dobór materiałów, proces kontroli i uproszczenie opakowania. Na przykład: jeśli pominiemy proces wybielania miazgi papierowej, uzyskany z niej papier będzie miał jasnobeżowy kolor. Firma Muji stosuje ten papier w produkowanych przez siebie opakowaniach i etykietach. W rezultacie, powstające materiały cechują się niepowtarzaną czystością i świeżością.
W zauważalnym przeciwieństwie do nadmiernie upiększanych produktów, którymi zalany jest rynek, towary firmy Muji zdobyły wielkie uznanie i wstrząsnęły nie tylko Japonią, ale także całym światem.
Nasze przedmioty Muji są proste, o neutralnej kolorystyce, a jednocześnie wyrafinowane. Praktyczne, funkcjonalne, uniwersalne i odpowiednie na każdą okazję. Prostota Muji bierze się nie tylko z minimalizmu stylistycznego, lecz także z dobrowolnego zobowiązania do używania materiałów wielokrotnego użytku i efektywnych metod wytwarzania. Kolekcja Muji zawiera gamę przedmiotów potrzebnych w codziennym życiu świadomego konsumenta, który zna swoją wartość i pragnie żyć zgodnie z wyznawanymi przez siebie zasadami.
Celem firmy Muji jest odsunięcie lekkiego niezadowolenia i podniesienie poziomu wymowy wyrażenia „To mi wystarczy”, do znaczenia przepełnionego jasnością, precyzją i pewnością siebie.
Produkty Muji przychodzą na świat w wyniku skrajnie racjonalnego procesu produkcyjnego, cechuje je kompaktowość. Oznacza to, że są jak puste naczynia. Zastosowanie podejścia prostoty i pustego naczynia pozwala na uzyskanie cech najwyższej uniwersalności, trafiających w odczucia i myśli wszystkich ludzi. Zostaliśmy uznani za twórców produktów skierowanych na oszczędność zasobów, prostych, anonimowych i zorientowanych na naturę. Bez umieszczania nieproporcjonalnego nacisku na jakąkolwiek z tych ocen, firma Muji zamierza wcielać w życie je wszystkie.
Jak kompas, który wskazuje północ, nadal kierujemy naszą uwagę na prostotę i uniwersalność życia codziennego.
Nieprzerwanie od 1980 roku ulepszamy produkty, a także rozwijamy markę Muji tak, aby była dostępna ona dla każdego, kto ceni sobie podobne podejście do życia. Zgodnie z filozofią Kaizen towarzyszy nam wieczne doskonalenie się.